Sunday, January 1, 2012

my homemade scones...

Hujan yang turun sepanjang hari menjadikan perut mudah lapar.  Anak-anak asyik menjengah ke dapur mencari apa yang boleh dimakan.  Tambahan pula hari ini hati agak 'pedih' (baca entri saya sebelum ini) dan terapi terbaik bagi saya ialah memasak dan menjahit.  Selesai membuat entri di bawah saya terus ke dapur menyediakan laksa penang untuk juadah makan tengahari.  Sudah jemu dengan nasi...Selesai semuanya,saya menyudahkan pula jahitan apron yang terbengkalai semalam.  Alhamdulillah, kali pertama buat, menjadi juga.  Dan untuk juadah minum petang, inilah dia scone kismis.  Sudah beberapa kali mencubanya, Alhamdulillah kali ini lebih cantik jadinya.  Scone enak dimakan panas-panas bersama jem dan butter.  Dilawan pula dengan kopi o panas.  Suami dan anak-anak menikmati penuh selera,tambahan pula si Iman Thuraya yang dari awal paling sibuk menjadi pembantu mama...akan saya kongsi resepinya nanti...


Published with Blogger-droid v2.0.1

No comments:

Post a Comment